Вие сте собственик на електронен магазин? Готови ли сте за Черния петък? Страхувате ли се, че вашият уебсайт няма да може да обработи толкова голям трафик? Че ще се зарежда бавно?

 

Съвременните купувачи не са склонни да чакат повече от 2 секунди, докато уебсайтът Ви се зареди. В следващите редове ще разберете какви подобрения можете да направите на своя сайт, за да отговорите на високите очаквания на потребителя и да се уверите, че той ще бъде онлайн в този ден. Да започваме!

 

Проверете скоростта на сайта и начините на плащане

Оптимизиране скоростта на сайта

 

Изчислено е, че задържаме вниманието си само за няколко секунди - това е причината посетителите често да напускат сайтовете, които не зареждат достатъчно бързо. Това е и причината Google да наказва по-бавните сайтове, като ги показва на по-ниски позиции в резултатите от SERP, така че е много важно да имате бърз уебсайт.

 

Ето някои основни идеи от нашите експерти:

 

  • Активен кеш механизъм/плъгин. Можете да кеширате някои заявки, които се изпълняват всеки път, когато потребител посети вашия уебсайт. По този начин спестявате време и ресурси.

  • Актуализирайте плъгините/модулите на уебсайта си.

  • Деактивирайте функционалностите, които не са критично значение за вашия онлайн магазин. Деактивирайте плъгините/модулите, които не са толкова важни за функционалностите му само за този ден. Например някои магазини деактивират функциите си за филтриране.

  • Консултирайте се с програмист. Той/Тя/Те ще направят одит на ефективността на вашия уебсайт и могат да ви дадат конкретни съвети за това какво трябва да промените.

 

Ако вашият електронен магазин работи на WordPress, можете да прочетете в предишната ни публикация в блога как да подобрите скоростта на зареждане на вашия WP уебсайт.

https://www.vpsbg.eu/blog/8-easy-steps-to-speed-up-your-wordpress-website-in-2020



Процесът на плащане

 

По време на Черния петък купувачите могат да избират буквално между хиляди горещи предложения и всички уебсайтове се състезават за техните покупки. Не позволявайте на вашите клиенти да изберат да купят стоки от вашите конкуренти, само защото процесът ви на плащане не е достатъчно бърз. 

 

 

 

Уверете се, че:

  • Потребителите могат лесно да променят количествата и да премахват продукти;

  • Информацията за кредитна/дебитна карта, е препоръчително да бъде попълнена последно (след въвеждане на информация за доставка);

  • Цената за доставка трябва да бъде ясно посочена (когато има такава);

  • Предложете безплатна доставка, когато е възможно;

  • Позволете на потребителите да извършват покупки, без да е необходимо да се регистрират;

  • Предложете възможно най-много опции за плащане;

 

Не спирайте да правите A/B тестове на процеса на плащане, за да видите коя настройка ще се хареса повече и ще доведе до по-голям брой успешно завършени поръчки.

 

 

Как да разберете, дали сайтът ви ще издържи на засиления трафик?


В деня на Black Friday, както и в период от няколко седмици преди него, очаквано трафика към сайтовете се повишава и е от голямо значение да обърнем внимание предварително

 

Важно е да се уверите, че вашият сървър ще може да се справи с трафика. За да направите това, по-добре направете тестовете за ефективност и бъдете подготвени.

 

 

Ако през миналата година сте провеждали кампания за Black Friday, то натрупания опит може да ви бъде от полза и събраната информация да послужи, за подобряване на тазгодишната. Проверете колко ресурси са ви били необходими и според очаквания трафик, подгответе сайта си, като закупите допълнителни пакети с ресурси или директно преминете към по-висок план от своя уеб хостинг доставчик. 

 

Има различни тестове, които можете да използвате, за да проверите ефективността на вашия онлайн магазин, но най-популярният сред тях е така нареченият Load Test. Той симулира повишаване на трафика към вашия онлайн магазин и целта му е да измери колко еднократни онлайн посетители може да поеме вашият уебсайт. По този начин ще разберете какъв е максималният брой потребители, с които може да се справи сайта ви и какви ресурси са ви необходими, за да поемете без проблем това количество потребители.

 

Повече информация за Load Test - а може да откриете тук:

https://www.testbirds.com/blog/black-friday-load-and-performance-testing/

 

Има множество софтуери, с които може да извършите теста за зареждане.
Един от тях е Jmeter, който е софтуер базиран на отворен код и е безплатен.

https://jmeter.apache.org/

 

Друг много лесен за употреба инструмент е AB - Apache Bench. Този инструмент е с много основни функции и не е  добра идея да разчитате само на него. Повече информация за този инструмент и как можете да изпълнявате тестове с него можете да намерите в линка по-долу:

https://diamantidis.github.io/2020/07/15/load-testing-with-apache-bench

 

Истината е, че за да се извърши истинска симулация на подобно натоварване е необходима голяма инфраструктура с големи ресурси. Заради това е и рядко срещано подобен вид тестове да се правят на собствена инфраструктура. 

 

Съществуват платени софтуери, които ще извършат симулацията и ще ви предоставят резултатите, а тяхната цена варира според това с колко максимално едновременни потребители желаете да извършите теста. За пример ще дадем BlazeMeter - повече информация за неговите функционалности може да откриете в линка по-долу:

https://www.blazemeter.com/

Критичен момент по време на провеждането на теста е да проследите много добре употребата на сървърните ресурси, с които разполагате - CPU, RAM, дисково пространство, I/O. Ако забележите, че някой от тези ресурси достига своя лимит, помислете за надграждане.

 

Какво да правим, ако сайтът ни не се представя добре според тестовете?

 

Тестването на ефективността на уебсайта ви може да е трудно, но когато се извърши правилно, си струва усилията. От решаващо значение е да знаете какво би могло да се провали, когато трафикът се увеличи и да отбележите кой компонент на вашия сайт консумира най-много ресурси, да решите дали е критичен и може ли да бъде заменен с по-добър.

 

Истината е, че не можем да Ви дадем конкретни технически съвети, тъй като всеки електронен магазин е базиран на различна CMS, различна инфраструктура, различна хостинг услуга и всеки уебсайт е изграден по различен начин. 

 

Едно нещо е ясно, трябва да тествате сами цялостното представяне на вашия магазин и да приложите съветите, които ще получите от софтуера за тестване.



Нашето предложение

Нашия съвет към клиентите ни е да се свържат с нас за консултация. Всеки уебсайт е изграден по различен начин, изисква различно количество ресурси и т.н. Ние предлагаме на нашите клиенти възможно най-добрите сделки. Нашите планове за уеб хостинг и сървъри могат да бъдат надстроени, когато е необходимо. Единственото нещо, което трябва да направите, е да се свържете с нас.

И тъй като разбираме вашите нужди много добре, можете да надстроите само за малък период (например 1 седмица) и ще платите точно за това време.



Заключение

 

От изключително значение е планирането и тестването. Знаейки, че даден ивент наближава и се предполага покачване на интереса към сайта ви, винаги е хубаво да направите необходимите тестове и да предприемете действия за подобряване на сайта ви. 

 

Добре е често да се извършват тестове и да се следи представянето на сайта, за да няма неприятни изненади и всичко да върви леко.

 

Открили сте техническа грешка? Докладвайте ни като селектирате грешната дума/и и натиснете CTRL + ALT + M. Благодарим Ви!