проследяване на бизнеса

Днешните клиенти на продукти и услуги са в постоянен контакт. За тях е важно да бъдат в течение с последните новини на различни компании, да разберат какви продукти се предлагат на пазара и как да направят най-добрия избор. Ето защо компаниите трябва да обръщат внимание на това, което казват техните клиенти онлайн, да водят диалог с тях, да решават проблеми и да им благодарят за любезните отзиви. Най-удобният начин за това е чрез проследяване на споменаванията на вашия бранд в мрежата. Важно е да видите какво мислят вашите клиенти и потенциални клиенти за вашия продукт или услуги на конкурента. Мониторингът на споменаванията на вашия бранд е от съществено значение за подобряване на качеството на вашия бизнес. По-долу ще намерите отговорите на четири основни въпроса, свързани с тази тема.

 

Защо?

Има много причини, заради които е необходимо, но решихме да коментираме само няколко от тях, тъй като ги намираме за най-важни.

 

Намерете отрицателни отзиви и ги адресирайте своевременно. Когато наблюдавате споменавания на вашия бранд, можете лесно да намерите и да отговорите на отрицателните отзиви. По този начин ще разрешите проблема на клиента си и репутацията ви ще остане висока.

Благодарете на вашите клиенти за любезни отзиви. Не винаги става въпрос само за негативни отзиви. Има и положителни отзиви. Благодарете им. По този начин ще увеличите доверието и лоялността на клиентите си към вашия бизнес.

Намерете потенциални клиенти и отговорете на техните въпроси. Представете си, че някой пита за вашата компания във форум. Ако наблюдавате споменаването на вашия бранд, можете бързо да отговорите на автора на публикацията и на всички останали, които са коментирали. Освен това винаги можете да се свържете директно с автора на публикацията и да му дадете атрактивно предложение или по-подробна информация относно вашите услуги.

Анализирайте споменаванията в публикации и коментари. Полезно е да видите обща обратна връзка в няколко онлайн платформи, за да разберете кои аспекти от вашия бизнес бихте могли да подобрите. Като пример, може да има много отзиви, които говорят за отличното качество на вашите услуги, но недостатъци в клиентската поддръжка. По този начин ще се съсредоточите повече върху обучението на служителите си, за да осигурите по-добро изживяване за клиентите си.

Наблюдавайте за потенциални измами, които могат да използват името ви за достоверност. За съжаление, измамите не изчезват и както може би знаете, с развитието и напредъка на технологиите, рискът от измама постоянно се увеличава. Например, измамниците могат да създадат уебсайт със споменаване на вашия бранд, за да изглеждат по-достоверни в очите на другите. В зависимост от основната цел на измамниците, информацията на потребителите може да бъде компрометирана. Това има сериозно въздействие върху репутацията на вашия бранд и колкото по-скоро откриете този проблем, толкова по-лесно ще бъде да предотвратите вредни действия.

 

Къде?

Може да се чудите къде да наблюдавате споменаванията на вашия бранд. Ето кратък списък на платформите, които могат да ви дадат обща представа:

  • социални мрежи;

  • онлайн форуми;

  • конкуренти;

  • новинарски сайтове;

  • блогове;

  • директории;

и всичко останало в Интернет.

 

Какво?

Какво точно трябва да наблюдавате? Името на бранда ви или услугата, която предоставяте? Ако решите да наблюдавате само името на бранда, резултатите може да са непълни. Съветваме ви да помислите за всички възможни комбинации и варианти на името на вашата компания. Какво друго трябва да имате предвид преди да започнете търсенето?

 

  • официалното име на компанията

  • кратки имена на бранда

  • название на фирмата с често срещани правописни грешки

  • хаштагове и слогани на компанията

  • названия на най-популярните продукти/услуги, които предлагате

 

Как?

Тук идва най-интересната част. След като сте събрали цялата необходима информация за вашия бранд и платформите, които искате да наблюдавате, е време да поговорим за инструментите, които могат да ви помогнат да постигнете желания резултат. Има два метода, ръчен и автоматичен, като последният може да бъде безплатен или платен.

 

Ръчно наблюдение

Можете да търсите ключовите думи ръчно в социалните мрежи. Например, опитайте да потърсите вашия бранд във Facebook. Има шанс някой да е публикувал нещо за вас или вашите услуги, но шансът да сте доволни от резултата е много малък, защото ако вашия бранд не е много популярен или неговото име се използва в друг контекст, вероятно няма да намерите точно това, което търсите.

 

Безплатни инструменти за наблюдение

 

Google Alerts

Този инструмент може да ви помогне да намерите споменавания, които бяха публикувани по-рано, и също така ще ви уведоми, когато някой спомене вашия бранд в мрежата. Не се изисква регистрация. Просто въведете ключовите си думи и очаквайте известия на вашия имейл. Налични са резултати на множество езици. Недостатъкът на този инструмент е, че той пропуска доста съвпадения и понякога известията не минават, но тъй като е напълно безплатен, това е добро начало за вашата кампания за наблюдение.

 

f5bot

f5bot прави това, което обещава. Той намира съвпадения и ги изпраща директно във вашата пощенска кутия. Винаги можете да влезете в акаунта си, да поставите на пауза търсенето на конкретни ключови думи, да ги промените и т.н. Всичко изглежда перфектно, нали? Наистина върши перфектната работа, но за съжаление следи само няколко уебсайта (Reddit, Hacker News и Lobsters). Ако смятате, че потребителите на тези платформи активно говорят за вашия бизнес, тогава може да помислите за използването на този инструмент. Можете да използвате Google Alerts заедно с f5bot за по-добри резултати.

 

Инструменти за платен мониторинг

 

Mention

Този инструмент проследява милиони източници на съдържание на 42 езика. По този начин можете да търсите споменавания на вашия бранд в целия свят. Също така можете да изберете какво съдържание не искате да виждате и да обръщате внимание само на важните тенденции. Освен това той разполага с инструмента за анализ на конкуренцията, който сравнява бизнеса ви с вашите конкуренти. Можете да получите безплатния пробен период за 14 дни, след регистрация, след което ще трябва да плащате от $29/месец в зависимост от броя потребители, размера на вашия бизнес и целите му.

 

Awario

Това е друг чудесен инструмент и си струва парите. Awario е инструмент, фокусиран върху изграждането на информираност за бранда. Това се прави чрез проследяване на ключови думи на всички езици от цял ​​свят. Това може да бъде особено полезно, ако искате да видите как вашия бранд се сравнява с конкурентите ви и какво казват останалите за компаниите в този бранш. Те предлагат безплатен пробен период от 7 дни и това е достатъчно, за да разберете дали харесвате тяхната услуга. Както и Mention, това е платен инструмент. Цените започват от $29/месец за три теми (една тема е равна на ключова дума или набор от ключови думи в дадена категория и т.н.)

 

Има толкова много инструменти, които може да намерите за полезни за вашия бизнес. Споменахме само няколко популярни платформи, които си струва да опитате. Няма значение с какво ще започнете, а по-скоро кога започнете, защото сега, докато четете тази статия, може би някой споделя мнението си за услугите на вашия бизнес.

Ако намирате тази статия за полезна, споделете я с приятелите и колегите си и ги уведомете как да следят споменаванията на техния бизнес онлайн.

 

 

Избери услуга и активирай за минути.

Стартирай без риск - предоставяме 30 днeвна гаранция за възстановяване на платената сума.

Започнете още днес