ребрандиране на бизнеса

Преди да започнем да говорим за ребрандиране, трябва да разберем какво означава думата бранд. Много хора мислят, че бранда е само името, логото на компанията и мотото. Въпреки че тези неща са важни, това не е пълната дефиниция на концепцията, стояща зад думата “бранд”. Вашият бранд е експертизата, която компанията ви предоставя на клиентите, и отношенията, установени с тях с течение на времето. Това означава, че ако гласът или тонът на компанията се развиват, тогава е логично вашият бранд да се развива заедно с тях. Днес ще говорим за важността на ребрандирането. В тази статия ще разберете какви може да са причините за ребрандиране и дали това е необходимо за вас и вашия бизнес още сега.

Когато говорим за ребрандиране, можем да се сетим за няколко основни причини, поради които бизнесът може да се нуждае от него.

 

За да бъде различен от конкуренцията

Вашата компания не трябва да бъде подобна на останалите бизнеси, защото това би навредило на вашия бизнес, точно както и логото, което изглежда твърде подобно на вашия конкурент, наранява вашия бранд. Разбира се, в идеалния случай, вашето лого не трябва да идва от сайтове със стокови изображения, но можете да използвате някои детайли от стокови илюстрации в оригиналното си лого. Да кажем обаче, че нищо подобно не се появи по време на проучване и вие започвате бизнеса си с име и лого, което направихте изцяло сами. След няколко дни или седмици осъзнавате, че нещо подобно вече съществува от няколко години и е доста успешно. Какви са шансовете ви да станете по-успешни от тази компания, ако логото или името ви много си приличат? Добър изход от тази ситуация би било ребрандирането на вашия бизнес. Между другото, това не се отнася само за гореспоменатата ситуация. Понякога компаниите се ребрандират няколко пъти, преди да станат успешни, а понякога бизнесът просто започва да търси нещо уникално, което наистина отговаря на идентичността на бранда и неговата аудитория.

 

Ребрандиране на вече остарял бранд

Само няколко години след първоначалното излизане на пазара, някои бизнеси вече имат остарял външен вид и усещане. Доста е трудно да излезете с лого, което да служи на вашия бранд десетки години. Ето защо дори някои от най-популярните бизнеси освежават бранда си, леко или изцяло променят слогана си, добавят и премахват някои неща в логото си, а понякога дори взимат решение ​​за голяма промяна, като Nuri (известна преди като Bitwala), която се позиционира като първата банка в света със сметка в криптовалута, заявявайки, че те са надраснали предишното си име. Ребрандирането не означава липса на успех, особено когато говорим за времето, когато сте имали други идеи и виждания. Представете си, че първо сте продавали персонализирани тениски, а след това сте добавили чаши и аксесоари. Ако името на вашата марка е твърде ограничено (например Тениски за Всеки), тогава потенциалните ви клиенти няма да знаят, че продавате и други персонализирани неща, които може би търсят. Ето защо името на вашия бранд не трябва да е твърде ограничено. Оставете място за бъдещ растеж и развитие.

 

Ребрандирането помага да се преодолее лошата репутация на компанията

Вероятно всеки бизнес се е сблъсквал с грешки по пътя си преди да се превърне в успешна и разпознаваема марка. Някои от малките грешки не биха навредили на бизнеса толкова много, но има моменти, когато една грешка може да коства на вашия бизнес цялата му репутация, изградена през годините. Затова понякога ребрандирането може да ви помогне да намерите изход в дадена ситуация и да не загубите бизнеса си.

 

Ребрандирането като инструмент за развиващите се компании

Представете си, че вашият бизнес се разширява към нов пазар. Трябва да видите как вашите потенциални клиенти могат да се възползват от вашия бранд и дали изобщо той отговаря на нуждите на този пазар. Понякога този процес изисква малки промени, а понякога вашият бизнес може да се нуждае от пълно ребрандиране. За да разберете дали това се отнася за вашата компания, може да отговорите на следните въпроси: Трябва ли да промените продуктите и услугите си, за да останете актуални на новия пазар? Кои са основните ви конкуренти и какви са те? Има ли важни аспекти, които могат да окажат влияние върху вашия бизнес на новия пазар?

 

Накрая, разгледайте няколко въпроса по-долу. Те ще ви помогнат да разберете дали времето за ребрандиране на бизнеса ви е дошло. A пък може би всичко изглежда страхотно и просто трябва да продължите да правите хората щастливи с вашите продукти и услуги, без да се притеснявате за радикални промени във вашата компания.

 

  1. С какви мисли и думи искате да бъде свързан вашият бранд?

  2. Имате ли целеви пазар? Съвет: ако още не го открихте, сега е подходящо време да го направите.

  3. Разгледайте маркетинговите си стратегии. Насочвате ли се към правилната аудитория?

  4. Как вашите клиенти могат да се възползват от вашия бранд? Как изразявате това в своите кампании и дизайн?

  5. Достатъчно уникални ли са вашето лого и слоган? Можете ли да се сетите за бизнеси, които може би имат нещо твърде подобно на вашия дизайн?

Избери услуга и активирай за минути.

Стартирай без риск - предоставяме 30 днeвна гаранция за възстановяване на платената сума.

Започнете още днес