След като организирате цялата документация и оперативните процеси в новосъздадения от вас бизнес, е време да започнете да работите по маркетинговата му стратегия, за да привлечете нови клиенти и да започнете да развивате компанията.

Маркетинговата стратегия

Маркетинговата стратегия е ключова за подобряване на продажбите във всеки онлайн бизнес. Създаването на такава стратегия е сложно и никога не е лесно. За да бъде тя успешна и добре работеща, трябва да анализирате много аспекти на бизнеса, като данни, конкуренция на пазара, поведение на потребителите и не на последно място - да познавате добре всички маркетингови инструменти и да ги използвате. 

 

Стратегия за съдържание

Тази стратегия има за цел да определи тона на съдържанието, което споделяте. Темите на разговор, гласът на компанията, каузите, за които компанията се застъпва, са неща, които трябва да бъдат определени предварително. Това се прави в началото, когато се вземат много ключови решения за бизнеса. Причината за това е комуникацията да звучи по един и същи начин, независимо колко хора работят в маркетинг екипа за на марката.

Стратегията за съдържание включва всички канали за комуникация като: 

  • Блога на компанията

  • Каналите в социалните мрежи

  • Бизнес комуникация

  • Прес съобщения

  • Комуникация с клиенти

 

Маркетинг фунии за съдържание

На кратко, фуниите за маркетинг съдържание са стъпките, през които всеки потребител преминава преди да вземе съзнателното решение за покупка. Те са прости, но не са лесни за създаване и налагане в каналите за съдържание на брандовете.  

Маркетинг фунията е сегментирана на 3 части:

  • TOFU - горната част на фунията. Тук хората се запознават с вашата марка и продуктите, които предлагате.

  • MOFU - средата на фунията. Тук хората вече са чували за марката и започват да осъзнават необходимостта от продукта.

  • BOFU - В дъното на фунията хората стават клиенти на марката и в най-добрия случай, ако са останали доволни започват да препоръчват вашите услуги.

 

Маркетинг фуния

Можете да намерите повече подробности в нашата статия Как да пиша успешни SEO оптимизирани публикации в блога

Канали за споделяне на съдържание

Както във всичко досега и тук трябва да направите добро проучване, за това кои са най-подходящите канали за разпространение на съдържание, които ще служат най-добре за нуждите на вашата компания. Какъв вид съдържание харесва аудиторията, която се интересува от вашите услуги и в кои социални мрежи и медии е активна са много важни въпроса, на които трябва да намерите отговора.

 

Използвайте различни канали за споделяне на съдържание. Можете да пишете статии в блога на вашия собствен уебсайт и след това да споделяте тази информация в социалните си медии. Използвайте възможностите, които могат да ви предоставят популярни медии, като списания или новинарски уебсайтове във вашата ниша. Добре познат уебсайт, възприет като авторитет във вашата ниша, може да напише статия или представяне за вашата компания. Подобен вид активност може да бъде много полезна за стартиращ бизнес.

 

Социални мрежи 

Социалните медии са много мощен инструмент за комуникация. Различно съдържание е подходящо за всяка социална медия и трябва да познавате много добре типа съдържание, което се използва в конкретния канал, и това с какво ще привлечете вниманието на вашата аудитория по ангажиращ начин.

Дигиталните агенции могат да се опитат да ви продадат идеята, че работейки изцяло спрямо алгоритъма на социалните мрежи, е най-добрия подход за всеки от каналите.  Ние ще ви посъветваме да анализирате данните и поведението на конкретните индивидите във вашата ниша колкото е възможно по-добре и да коригирате стратегиите си според нуждите на вашите потребители! Запознаването с вашата аудитория и ежедневната комуникация с нея е важно за ангажираността и доверието в компанията. Покажете на света колко страхотен е вашият продукт, какви са ценностите на вашата компания и превърнете последователите си в клиенти. Тогава, ако предлаганата от вас услуга е достатъчно добра, ще забележите как вашите клиенти стават посланици на марката и ще се застъпват за вашия бизнес. Това е най-добрата реклама, която някога може да имате!

 

Нишови блогове

Освен каналите в социалните медии, има и други начини за разпространение на вашето съдържание и това са тематичните блогове, където експерти в областта пишат за най-новите тенденции в нишата, а хората им се доверяват и четат блоговете им често. Когато такъв уебсайт сподели статия за вашите услуги може да информира повече хора за вашите услуги и същевременно да ви осигури добър линк от сайт с висок авторитет на домейна, което може да бъде добре и за SEO-то на вашия уебсайт. 

 

Медии 

Медийните уебсайтове също могат да помогнат за повишаване на осведомеността за вашата марка. Използвайте техните услуги за популяризиране на вашата компания и утвърждаване на нейната добра репутация. 

 

Партньорска мрежа

Партньорската мрежа е важен аспект за по-бърз растеж на новосъздадена компания. Да имате партньори, които представят вашите услуги и могат да гарантират за вас пред бъдещите ви клиенти, може да бъде от огромно значение, особено в началото, когато никой не познава компанията ви.

 

Афилиейт партньорствата

Партньорските програми са популярен начин за реклама на бизнесите. В повечето случаи хората вярват много повече на други индивиди, отколкото на компании. Ето защо, собственици на малки уебсайтове или активни членове на общности и форуми, могат да споделят информация за вашата компания, да ви препоръчват и да предлагат връзка към сайта ви с отстъпка, предлагайки ваши услуги. 

 

Колаборации

Сътрудничеството може да бъде наистина полезно за растежа на всеки бизнес. Комуникация споделяна между  различните марки лесно ще увеличи последователите на социалните медии на всяка компания. Този вид партньорство може да увеличи продажбите и за двете страни и ще бъде чудесен начин хората да се запознаят с нова марка или услуга. 

 

Започнете да измервате успеха си

След като приложите правилната стратегия и започнете да разпространявате съдържанието си, задължително трябва да измервате и ефективността на всеки от вашите канали. Информацията за представянето на всяка ваша активност ще ви помага да създавате по-добро съдържание и да използвате каналите, които работят най-добре за вашия бизнес. По този начин ще имате възможност да съберете информация за клиентите си, която ще ви помогне да ги опознаете по-добре.

 

На пазара има много инструменти, които можете да използвате, за да проследите как се представя вашият уебсайт. Някои от тях, като Google Analytics, са много популярни и мощни инструменти, но използват бисквитки на трети страни. Други са хоствани на собствен сървър и предлагат на вас и посетителите на вашия уебсайт анонимност. Прочетете повече за решенията на пазара за софтуер за анализ на данни хостван на собствен сървър в нашата статия „Най-добрите инструменти за анализиране на уеб хостинг“.

 

Всяка социална медия има своя раздел „Insights“, където можете да измервате растежа на вашата мрежа. Използвайки тази информация, можете да разберете по-добре как да достигнете до повече клиенти и с какво да подобрите съдържанието си. 

 

Заключение

Вероятно сте чували много пъти, че „Съдържанието е царя“. Това е вярно, когато то е полезно, интересно и с добавена стойност. Всяка компания трябва да използва своите комуникационни канали, за да достигне до своята аудитория и да общува с нея. Бъдете умни и не се опитвайте да продавате по всевъзможен начин. Хората ще дойдат при вас, когато осъзнаят, че имат нужда от вашите продукти и имат доверие във вашата марка! Това може да се постигне с инвестирано време, труд и доказателства, че вие като компания имате ценности, които клиентите ви споделят.

Избери услуга и активирай за минути.

Стартирай без риск - предоставяме 30 днeвна гаранция за възстановяване на платената сума.

Започнете още днес