Блог статии

В днешно време не е достатъчно да имате блог и да пишете интересни статии за да првлечете трафик и интерес към своя сайт. За да бъде успешен даден блог и да конвертира добре, то той трабва да бъде добре обмислен и да следва добре построена комплексна стратегия, която обхваща не само него, но и всички останали комуникационни канали на бранда, за да може да се открои пред огромната конкуренция в онлайн пространството. 

 

Тази комплексна стратегия, за която говоря включва няколко важни фактора - Маркетинг Стратегия за Съдържанието на компанията, нейния план за публикуване на съдържание и всички SEO елементи, които трябва да бъдат взети на предвид при публикуването на всяка страница в сайта, включително и новите статии. Включвайте всеки от изброените елементи в своя блог, за да може статиите, които публикувате да бъдат интересни за читателите, да се класират добре в резултатите на търсещите машини и да конвентират посетителите в клиенти.

 

Успешни комуникационни стратегии

Стратегия за Маркетинг на съдържанието

Ще обясня с няколко думи какво представлява тази стратегия. Тя определя стила на комуникация на компанията и какво ще бъде публикувано във всички канали за комуникация на бранда. Обикновенно тя е изградена на базата на различни компоненти, които играят важна роля в развитието на компанията и нейното присъствие на пазара. Важно е всички те да бъдат определени още в началото на създаване на бизнеса.

 

Добре построената стратегия ще ви помогне да популяризирате компанията сред своите клиенти и би довела до повишаване на лоялността и обвързаността на клиентите с бранда. Тази стратегия цели да повиши възвръщаемостта на инвестициите и цялостното маркетинг представяне.

 

Маркетинг фунии

Всяка печеливша дигитална маркетингова стратегия е изградена върху концепцията за маркетинговата фуния. Това е моделът на комуникация, който компаниите възприемат и прилагат в тяхното онлайн присъствие. 

 

Може дълго да говорим за маркетинговите фунии и какви са най-добрите методи за създаването та този тип стратегии, но ще се опитам да обобщя с няколко думи. Основната цел на Маркетинг фунията е да сегментира съдържанието, което даден бранд публикува в няколко етапа, за различните етапи, в които потребителите се намират и основната цел е да доведе до продажби.

 

Маркетинг фуния

 

3-те сегмента на Маркетинг Фунията: 

TOFU

Tofu е така наречената TOP of the Funnel или най-горната част на маркетинг фунията. Това е началото на потребителския път за новите последователи. На този етап хората чуват за вашите услуги и как те могат да им помогнат. Просто казано, опознават бранда. 


MOFU

MOFU или Middle of the funnel е средата на фунията. Потребителите, които се намират в този етап вече са чували за вашите услуги и започват да осъзнават нуждата от вашият продукт и с какво той ще им помогне.

BOFU

Това е Bottom of The Funnel - Края на фунията, където потребителите са чували за продуктите ви, осъзнали са нуждата от тях и се превръщат във ваши клиенти

 

Гласът на компанията

Това е личността, която марката приема в комуникацията си с обществеността. Ще ви помогне да се откроите от тълпата и да привлечете вниманието на клиентите поради ценностите, начина на звучене и отношението на компанията.

 

Трябва да зададете правила за това как звучи комуникацията на бранда и каква информация и изображения ще публикувате онлайн.

 

Създайте ръководство, с което всички ваши служители, маркетинговия екип и екипа за графичен дизайн да бъдат запознати и да следват. 

 

В това ръководство трябва да дефинирате думи, с които вашата марка ще бъде свързана. Тези думи ще се използват при изразяване на определени емоции. Задайте правила какъв ще бъде тонът на компанията в различни ситуации. Това ще ви помогне да изградите разпознаваеми звучене и независимо кой служител създава съдържанието, ще звучи еднообразно.

 

Маркетинг календар 

Добре изградения маркетинг календар и следване на постинг план ще ви държи организирани и добре информирани за бъдещите онлайн активности на компанията. Това също ще спести време и ще увеличи ефективността.

 

Маркетинг календарът трябва да включва всички ваши активности в комуникационните канали на бранда, включително и блога. Може да бъде организиран в постинг календари за седмична, месечна или шест месечна база. Без значение какъв период изберете да обхваща, организирания по подобен начин процес ще ви помогне да се фокусирате над важните за месеца събития, да не изпускате важни дати и да бъдете консистентни в публикуването на информация. Този подход ще подпомогне създаването на продуктивно пространство и ще улесни работата в колаборация с други брандове, рекламни агенции и инфлуенсъри. 

 

Маркетинг календар

 

Създавайки маркетинг календара за своя бранд не пропускайте да включите в него:

  • Предстоящи блог постове

  • Международни празници и дати

  • Важни новини за сектора, в който оперира бизнеса

  • Свързани с бизнеса събития

  • Планирани активности и промоции 

  • Case studies

  • Обновяване на съдържание

СЕО оптимизирано съдържание

Ключови думи

Независимо дали дефинирате ключови думи за рекламна кампания, страница в сайт или статия в блог, са от голямо значение, защото се използват от търсачките, при разпознаване на съдържанието на текста и за това са полезни за индексирането на съдържанието. Подбирайте ги внимателно и обърнете внимание на повтаряемостта им в текста.

 

Различни са подходите, които можете да използвате при подбора на ключови думи. Най-ефективния начин за определяне на подходящи ключови думи е използването на SEO инструментите на пазара. Някои от тях са платени и сложни, даващи задълбочен анализ, други са част от продуктите на Google, като Google Trends или Keyword planner-а на Google Ads. С тяхна помощ може да откриете какви са обемите на търсене за всяка дума и съответната страна, за която искате да бъдете класирани. С помощта на някои от инструментите  можете да откриете сходни търсения които потребителите правят. При създаване на Маркетинг Стратегията е добре да сте взели решение, дали ще създавате съдържание, което да се бори за първата позиция по много търсена дума, за която има и много конкуренция или ще изберете да създавате съдържание за по-нишови търсения, за които няма големи обеми от информация, съответно и конкуренцията е по-малка.

 

Без значение кой инструмент сте избрали да използвате, не забравяйте, че пишете за хора! Опитайте да отговаряте на въпросите на потребителя, проучете какви са обемите на търсене за конкретната ключова дума, за която искате съдържанието ви да с се класира в търсачките. Включете я в текста, мета описанието и заглавието на статията или страницата, за да разберат търсачките, че публикуваното съдържание отговаря на търсенето от потребителите. Други добри инструменти, които можете да използвате, са Serpstat и Semrush. Тези инструменти дават задълбочен анализ и са в голяма помощ за маркетолозите, но и цената им не е малка.

 

Повторение на ключови думи

Keyword density е друг важен елемент, който трябва да следите при писането на текст. Това е броят пъти, в които дадена дума се повтаря във вашия текст. Въпреки че няма официално изявление за това колко пъти дадена ключова дума може да присъства в текста, SEO общността вярва, че около 1-2% е оптималния процент повторение.

 

Дължина на статиите

Дължината на статиите е специфична за всяка индустрия, но тенденциите ни показват, че по-дългите текстове са по-благоприятни за Google и каналите в социалните медии. Различните стилове на писане и съдържание имат своите отделни цели. Ще спомена какво показват статистическите данни:

  • Супер кратките статии между 75-300 думи са най-подходящи за провокиране на дискусии

  • Стандартната дължина на повечето статии е 300-600 думи. Това е форматът за споделяния и коментари в социалните медии. 

  • Професионалната журналистика използва формата от 750 думи на статия

  • Форматът от 1000-1500 думи се използва за статии, които включват много информация и се опитват да отговорят задълбочено на интересни за темата въпроси. Тези статии получават по-малко коментари, но много повече споделяния в социалните медии.

  • Дълги статии с повече от 2450 думи са най-благоприятни за търсачките, но отнемат много време и трябва да бъдат добре планирани и написани на популярни теми, така че да достигнат до повече хора и да помогнат за SEO ефективността на вашия уебсайт.

дължина на статиите

 

Използвайте ключовите думи в URL

URL е съкращението на Uniform Resource Locator или в превод Унифициран локатор на ресурси. Те са проектирани да бъдат четими и удобни за човека и да заменят IP адресите, които машините използват за комуникация със сървъри, и основно показват къде се намира страницата.

URL - ите имат 3 основни предимства за SEO

  • Подобряват потребителското преживяване.
  • Класиране - ключовата дума, използвана в URL, може да бъде фактор за класиране.
  • Връзки - наличието на добре написан URL адрес и публикуването му като връзка във форуми, социални медии и т.н. може да работи като добри текстови връзки (anchor texts).

 

Заглавен таг

Много е важно да добавите таг за заглавие към вашите страници. Заглавният маркер трябва да бъде с дължина под 70 знака и с по-малко от 11 думи. Те трябва да бъдат точни и да обяснят накратко за какво става дума в текста. Те са важни за SEO, помагат на потребителите и се показват при споделянето в социалните медии и в резултатите от търсенията на потребителите в SERP.

 

Заглавия на изображенията

Заглавията на снимките често се игнорират. Правят се много търсения за изображения и търсачките четат  ALT таговете. Ето защо търговците трябва да обърнат внимание и да именуват всяка снимка, публикувана на техните уебсайтове, включително публикациите в блога.

 

Слагайте вътрешни линкове

Както потребителите на вашия уебсайт, така и търсачките използват линкове за навигация в сайтовете. Ето защо е добра практика да поставяте връзки в самия сайт между отделните страници. Например, когато споменавате услуга в публикацията си в блога, можете да свържете страницата на вашия уебсайт с конкретната услуга.

 

Мета описания 

Въпреки че мета описанието не е сигнал за класиране, важно е да бъде написано за всяка страница на вашия уебсайт за по-добро SEO, включително статиите, публикувани в блога. То има голямо влияние върху бъдещите ви клиенти, защото се показва под връзката на вашия уебсайт в резултатите от търсачката. Идеалната дължина за мета описанието е 160-170 знака.

 

Плагиазъм

Дори когато самите вие пишете текстовете, може да напишете изречение, което вече е публикувано. За да избегнете наказания от Google за плагиатство, по-добре се уверете, че текстът ви е уникален. Можете да използвате някои от инструментите за проверка за плагиатство на пазара, които са безплатни.

 

Заключение: 

Написването на добра статия е комплексен и сложен процес, който трябва да бъде добре планиран и изпълнен. Изисква много енергия, фокус и добри познания или задълбочени изследвания по темата, върху която е пишете. Определено не е лесно, но в крайна сметка ще се отплати във времето.

Наличието на добра маркетингова стратегия за съдържание ще ви помогне да създавате съдържание, което е подходящо, полезно и ангажиращо. Използването на стратегиите за маркетинг фунията ще превърне посетителите ви в клиенти, а оптимизирането на текстовете на страниците ви ще помогне на уебсайта ви да се изкачи по-нагоре в органичните резултати на търсачките, което е най-добрият начин за привличане на трафик към уебсайта ви, без да плащате неимоверни суми за платена реклама.

Избери услуга и активирай за минути.

Стартирай без риск - предоставяме 30 днeвна гаранция за възстановяване на платената сума.

Започнете още днес