линк билдинг

Какво е линк билдинг?

Линк билдинг (изграждане на хипервръзки) е процесът на получаване на хипервръзки към вашия сайт от други уебсайтове. Основната и най-важна функция на връзката е навигацията. Връзките се използват от хората за навигация между страниците и външните сайтове, както и от роботи за уеб търсене за обхождане на Интернет. Ако се замислите, всъщност Интернет е документ, свързан с връзки. Има два вида изграждане на връзки - вътрешни и външни. Днес ще ви разкажем за изграждане на външни връзки.

Отделна страница или цял сайт са напълно безполезни, ако няма достъп до тях. В самото начало имаше нужда ръчно да създавате и актуализирате директориите с тези сайтове, за да можете да ги намерите и да получите достъп до тях. Бързото нарастване на броя на сайтовете направи тези директории безполезни и те бяха напълно заменени от търсачки като Google. И ако алгоритмите за търсене са можели да оценят съответствието на страницата с търсенето, проблемът с доверието в източника и неговата власт все още е съществувал. Редица фактори на самия уебсайт (хоста) участват в оценката на достоверността на това съдържание.

Факторите на хоста определят цялостното качество на целия сайт и всички документи, включени в него. Те включват:

 

  • домейн зона и география;

  • възраст и история на сайта;

  • техническо състояние;

  • наличие на сертификат за сигурност (SSL);

 

и много други.

 

Авторитетът е ключ

Как се случи така, че връзките станаха важни при оценката на качеството на сайта? Отговорът се крие в самата природа на мрежата: тя е хаотична и се развива без никакъв контрол. Всеки може да публикува всичко и както иска. Как може една търсачка да разбере на кого да вярва и на кого не?

От самото начало мрежата се използваше за реклама. И тогава бързо стана ясно, че търсачките не разбират текстовия спам много добре. Беше доста лесно да измислите различни трикове, за да се класирате по-високо. След това, за да се оцени качеството на сайта и да се противопостави на текстовия спам, търсачките започнаха да използват структурата на връзките в Интернет.

Логиката е проста. Ако някой води към вашия сайт, това означава, че сайтът е авторитетен и трябва да му се вярва. И разбира се, SEO специалистите веднага се възползваха от тази възможност, като започнаха да продават и купуват връзки. Например, след като сте закупили сто връзки, можете да стигнете до върха и да останете там, докато някои от конкурентите не купят повече връзки.

Първата търсачка, която започна да използва тежестта на връзката като фактор за класиране на сайта, беше Google. Оценката на достоверността на дадена статия чрез анализ на нейното цитиране отдавна се използва в науката. Не е изненадващо, че цитирането се превърна в полезен сигнал и за търсачките. И така, как работи?

 

Защо търсачките се нуждаят от връзки?

Текстът на връзката (link anchor) описва съдържанието на страницата, към която е свързан. Следователно, търсачката може да мисли, че страницата отговаря на значението на текста. Това е полезно, когато популяризираната страница изпитва затруднения с разпределянето на ключови думи.

Ако една страница препраща към друга, тя признава своята власт, ако страниците са свързани по смисъл, семантично. Ако говорим за навигационна връзка (например към страница за услуга), тогава е ясно, че тук няма семантична връзка и такава връзка се взема предвид с по-малко тегло.

Ако дадена връзка има трафик с добри поведенчески характеристики, тя е важна и полезна за потребителите. Такава връзка се оценява по-високо от търсачките. Можете да поставите стотици връзки, които никой не вижда, или връзки, които не интересуват потребителите, но тогава те няма да направят нищо за вашия сайт. Сега, от друга страна, можете да сложите само една връзка от висококачествен тематичен ресурс, който редовно води заинтересовани посетители на вашия сайт и това може да ви осигури рязък скок в резултатите от търсенето.

 

Алгоритми за оценка

Един от алгоритмите за оценка на дадена връзка е оценката на нейната „тежест“. До определен праг на тежест, връзка се счита за „лоша“ връзка. Следователно има няколко неща, които трябва да се вземат предвид в процеса на изграждане на връзки:

 

  • какво представлява теглото на връзката;

  • как да изберем сайтове, които да поставят линк към нашия сайт;

  • какви връзки са необходими за по-високо класиране в дадена търсачка.

 

Важното нещо, което трябва да помните, е, че е по-добре да имате малък брой работещи и полезни връзки, идващи от надеждни уебсайтове, отколкото да харчите бюджета си за връзки, които нямат никаква стойност.

 

Какво следва?

Сега вече знаете малко от история на линк билдинга и защо се изграждат връзките. Сигурни сме, че се чудите откъде да вземете тези връзки и как да ги направите да работят за вашия бизнес. В този случай, следете за още статии в нашия блог. Ще ви разкажем повече за линк билдинг стратегиите във втората част, посветена на различни видове изграждане на външни връзки и тяхното използване.

Избери услуга и активирай за минути.

Стартирай без риск - предоставяме 30 днeвна гаранция за възстановяване на платената сума.

Започнете още днес