website as a marketing tool

Вашият уебсайт като маркетингов инструмент

7 минути четене

Знаете ли, че вашият уебсайт е един от най-важните маркетингови инструменти за вашия бизнес? Това е истина. Преди да започнете да популяризирате съдържанието му в социалните медии, уверете се, че вашият уебсайт е в най-добрата си форма. Днес ще говорим за важните аспекти на един уебсайт, от технически характеристики до стратегия за съдържание, и как те могат да ви помогнат да го превърнете в най-мощният маркетингов инструмент.

 

Вашият уебсайт с адаптивен дизайн ли е?

След като създадете уебсайт (или ако вече имате такъв), уверете се, че той е адаптивен. Какво означава това? Адаптивният дизайн (иначе казано респонсив) е подход, който позволява уеб страниците да се зареждат добре на различни устройства и размери на екрана. С други думи, проверете дали вашият уебсайт вече е оптимизиран за мобилни устройства. За повече информация по темата прочетете нашите съвети за оптимизация. Сигурно се чудите как това ще направи вашия уебсайт по-добър маркетингов инструмент, и ние имаме отговор. На първо място, много потребители сърфират в движение, използвайки своите смартфони, и ще е добра идея да помислите за тази част от потенциалните си клиенти. На второ място, вашият уебсайт ще бъде възнаграден от Google и ще се класира по-високо, когато го оптимизирате за мобилни устройства. На трето място е полезен и за имейл маркетинга. Представете си, че изпращате важен имейл, като част от вашата маркетингова кампания, където кликването потенциално би довело до продажба, обаче нямате оптимизиран уебсайт. Това може да доведе до загуба на клиенти.

 

Оптимизиран ли е за SEO?

Ако проектирате или правите редизайн на сайта си, уверете се, че той е оптимизиран за търсачките. Какво означава това? Вашият сайт трябва да има основни SEO елементи, за да се класира добре. По-долу можете да намерите няколко съвета от нас, които ще помогнат на вашия уебсайт да има по-добро класиране в Google и други търсачки:

 

  • Изследване на ключови думи. Вземете дума, която описва вашия бизнес или продуктите и услугите, които предлагате. След това помислете от гледна точка на потенциалните си клиенти. Как те биха намерили сайта ви и каква комбинация от думи биха използвали? Има няколко инструмента, които могат да ви помогнат с изследването на ключови думи (напр. Moz, SemRush и др.)

  • Оптимизиране на изображенията. Не забравяйте, че всички изображения на вашия уебсайт трябва да имат подходящи имена и alt тагове. За тази цел можете да използвате няколко ключови думи, свързани с контекста на страницата или статията, Това също ще помогне на вашия сайт да достигне по-високи позиции.

  • Пренасочване. Ако правите големи промени в дизайна на сайт си, не забравяйте да пренасочите старите URL адреси към новите. Това ще помогне за възстановяване на органичния трафик от преди. Представете си, че работите усилено, за да достигнете високи резултати и след това просто ги загубите след редизайн. Никой не би искал това да се случи..

  • Вътрешен и външен линк билдинг. Свържете вътрешните си страници, като поставите линк помежду им. Така ще изпратите посетители към някои от другите ви страници. По този начин вие не само ще оптимизирате уебсайта си SEO гледна точка, но и ще подобрите потребителското преживяване. Друг важен момент е изграждането на външни връзки. Намерете блогове или уебсайтове с авторитетни домейни и се свържете с тях във връзка с това да публикуват вашата статия или да споменат вашия бизнес. Някои от блоговете позволяват публикации безплатно, стига да имате уникална и интересна тема за тяхната аудитория. Това ще помогне на вашия уебсайт да се класира по-добре в търсачките.

  • Скоростта е ключът. Изследванията показват, че колкото по-дълго се зарежда уебсайтът ви, толкова по-голям е шансът да загубите потенциален клиент. Ние, като хостинг компания, трябва да ви кажем, че скоростта на вашия уебсайт е ключов аспект за вашия бизнес растеж. Можете да разгледате нашия бърз и стабилен KVM VPS, който може да реши проблемите ви със скоростта.

 

Уебсайтът ви ориентиран ли е към социалните мрежи?

Нека бъдем кратки и ясни тук. Ще може ли вашата публика да сподели вашия продукт, статия или някаква друга информация в своите страници в социални мрежи? Колко лесно и удобно ще бъде? Уверете се, че вашият уебсайт има бутони за споделяне. Отново помислете за вашата целева аудитория. Какви социални мрежи биха използвали? По този начин ще разберете по-добре какви опции за споделяне искате да включите. Най-добрата реклама е препоръка от вашия клиент към собствена мрежа от приятели и колеги, защото е по-убедителна и достоверна.

 

Атрактивен ли е той?

Не говорим за привличащи вниманието визуални изображения или някакви анимации, като част от дизайна на вашия уебсайт. Понякога простите и елегантните елементи са по-добро решение. Привлекателността е абстрактна концепция. Някои неща, които ви се струват привлекателни, може да не привлекат потенциални клиенти. Няма универсално решение, но има няколко съвета, които ще намерите за полезни най-вероятно.

 

И така, какво можете да направите?

  • Уверете се, че основната идея на вашия бизнес и уебсайт е ясна за посетителите ви;

  • Поддържайте дизайна си опростен;

  • Напишете своите призиви за действие (call to action) кратко и ясно;

  • Размерът и цветът на шрифта трябва да бъдат четливи и ясно откроими.

 

Какво трябва да избягвате?

  • Твърде много опции за навигация. Не затруднявайте посетителите си;

  • Избягвайте да използвате ненужни изскачащи прозорци (pop-ups);

  • Стойте далеч от възпроизвеждането на музика във фонов режим, освен ако нямате уебсайт на радиостанция.

 

Разбира се, това не означава, че задължително трябва да се ограничавате, но може да е добра идея да сте внимателни, докато експериментирате с нов дизайн или съдържание.

 

Ангажира ли вашето съдържание?

Мислили ли сте да имате блог на вашия уебсайт? Знаете ли, че има голяма полза за вашия бизнес, не само по отношение на SEO? Възможно е да не можете да пишете няколко статии седмично поради липса на време, но също така не можете да публикувате няколко статии и да се надявате, че това ще ви донесе директни и бързи продажби. Поддържането на блог изисква време и усилия. Ако смятате, че може да стане натоварващо да пишете сами, препоръчваме ви да наемете фрийлансър или дори специалист на пълен работен ден, които могат да помогнат на вашия блог да процъфти. По този начин можете да покажете своя опит, да изградите доверие и да увеличите авторитета на вашия бизнес. Ако сте любопитни да научите по-подробно как блоговете могат да допринесат за развитието на вашия бизнес, прочетете нашата статия по тази тема.

Разбира се, можете да направите много повече, за да използвате уебсайта си като маркетингов инструмент и ние изброихме само някои от най-важните точки. Ако все още не сте използвали горепосочените съвети, направете го за най-доброто на вашия бизнес. Ако вече използвате уебсайта си като маркетингов инструмент, използвайте статията ни за да проверите има ли неща, които бихте могли да подобрите.

Ако тази информация беше полезна, споделете я с вашата мрежа за да разберат как тези лесни неща могат да увеличат авторитета и присъствието на бизнеса им.

Винаги можете да споделите ваши мисли в нашите социални мрежи. Не се колебайте да ни пишете в и .

Абонирай се за нашия имейл бюлетин.

Присъединете се към 5000+ абоната и започнете да получавате полезно съдържание, съвети и отстъпки!

Избери услуга и стартирай за минути!

Конфигуриране
Методи на плащане:
Bitcoin
Lightning Network (Bitcoin)
Litecoin
Карта
Банков превод