Защо бизнес сайтът ви има нужда от блог

Поддържането на Блог ще ви помогне да изградите по-добро присъствие на бранда си, като същевременно се превърнете в доверен източник на информация в своя бранш. Изграждането му е дълъг процес на непрекъснато създаване на ново, подходящо и полезно по темата съдържание.

Въпреки че изисква много труд и отдаденост, ползите оправдават усилията.

 

Маркетинг на съдържанието

Може би сте чували фразата Content is King.

Content Marketing е стратегия, която се основава на създаване и разпространение на смислово свързано с темата съдържание. Тя може да помогне на бранда ви да изгради силна връзка с вашите читатели и да повиши реализациите в продажбите. Блоговете са често срещана форма на Content marketing, която се използва за привличане и задържане на вниманието на ясно определена аудитория и за подтикване на клиентите към покупка, след първоначално осведомяване и опознаване на предлаганите услуги.

 

Придаване на човешки облик на бранда

Всяка компания има своите ценности и разбиране относно бизнес нишата, в която се намира и развива своите продукти и услуги. Говорете за всичко това професионално с дълбоки познания по темата, за да повлияете положително на имиджа на вашия бранд. Добре известно е, че голям процент от потребителите се чувстват по-позитивно настроени към дадена компания, след като прочетат блога ѝ.

Не се опитвайте директно да продавате продукта си. Образовайте своята публика и се старайте да давате смислени съвети по теми, свързани с индустрията.

Хората обичат да виждат какво стои зад компаниите. Покажете им истинското си лице. Споделяйте повече за личностите, които са изградили облика на компанията, споделяйте успешни и не толко истории от своя опит, защото всичко това е част от реалния живот и най-важното - бъдете себе си.

Придаване на човешки облик на бранда

Блогът ще ви утвърди, като сигурен източник на информация

Преди да ви се доверят, трябва да спечелите доверието на вашите клиенти. Това ще се случи от само себе си, след като превърнете своя блог в медия, която читателите смятат за надежден източник на информация. За да се случи това е нужна отдаденост и множество статии, с полезно съдържание по теми близки до сферата на дейност на компанията ви. Макар и труден за достигане, този бизнес модел ще ви донесе големи обеми от трафик, а търсачката на Google няма да пропусне да отчете предпочитанието на читателите към сайта ви и ще го показва на по-добри позиции в резултатите от търсенията на потребителите.

Друг добър начин да направите вашия блог по-разпознаваем в дадена сфера е да накарате хора, които вече са се утвърдили като експерти по съответната тема, да споделят статията ви и да кажат, че си заслужава да бъде прочетена, или да ги поканите да пишат по конкретна тема за вас. Това е добър начин да получите по-голям обхват и хората несъмнено ще забележат, че статията ви се споделя от авторитет в областта.

 

Блогът ще ви помогне да подобрите SEO представянето на сайта ви

Чрез създаването на качествено съдържание, което е полезно за потребителите, вие не само ще привлечете посещения на вашия уебсайт, но и ще помогнете на вашия уебсайт да се класира на по-добра позиция в Google.

Когато говорят за SEO, повечето хора мислят за по-техническата част от процеса, като подобряване на метаданни и URL адреси. Но ако сте добре информирани по темата, може би вече сте забелязали някои други аспекти, които са от голямо значение за вашата SEO ефективност.

SEO оптимизиран блог

Алгоритъмът Google Freshness

Търсачките обичат свежо съдържание, свързано с темата на сайта, а блоговете са един от най-ефективните и евтини методи за постигане на това.

Още през 2010 г. Google обяви алгоритъма Google Freshness, чието основно намерение е да се подчертае важността на актуалността на информацията в публикуваното съдържание, по-специално в области като новини, политика, популярни хора, тенденции и т.н., където се очаква потребителят да иска да узнае най-актуалната информация.

Ето защо блогването е един от най-добрите инструменти, които можете да използвате, за да се изкачите в резултатите от SERP.

 

Ключови думи

Ключовите думи са наистина важни за намирането на вашите страници. Винаги трябва да имате предвид, че пишете не за търсачките, а за хората, които четат вашите статии. С всяка изминала година алгоритмите стават все по-добри и по-добри в разбирането на естествения човешки език.

Друго нещо, за което трябва да внимавате, е повтаряемостта на ключовите думи. Както при много неща в SEO, няма официална информация за процента на ключовите думи на страница. Според SEO общността се смята, че честотата на ключовите думи в статиите трябва да е около 2-3%. По този начин желаната дума се споменава достатъчно често, за да покаже за какво става дума в страницата, без да се натоварва текста с излишна повторяемост.

 

Отговаряне на въпроси

Има и друга тенденция, която засяга търсенията с конкретни въпроси. Опитайте се да отговорите директно на въпросите, които хората търсят, за да предизвикате вниманието на търсачките. По този начин страницата ви може да се покаже със снипет описание в резултатите на Google или да се върне като резултат от гласово търсене.

 

Повишаване на продажбите

Пишете полезни статии които да бъдат в тематиката бизнеса ви и използвайте в тях повече призиви за действие. Давайте на клиентите си информация за продуктите, които предлагате, когато пишете за проблем, свързан с дадена тема, като им разкажете как вашият продукт може да помогне за решаването на техните проблеми. Препоръчително е също да създадете добри вътрешни връзки между страниците на сайта ви,  което също помага за SEO оптимизацията.



Създайте специфични магнити за продажби

Поканете читателите си да се присъединят към вашия бюлетин, за да могат да бъдат уведомявани за бъдещи статии и промоции. Създавайте публикации, които ангажират читателите и ги отвеждат във вашите социални медии, позволяват им да изтеглят полезни електронни книги или друго съдържание, което изисква действия.

 

Заключение

Блогът определено изисква много писане и отдаденост, но той може да бъде от голяма полза за вашия бизнес и ще ви помогне да изградите по-добра връзка с клиентите си по творчески и ангажиращ начин. Ще можете да покажете позитивните страни на компанията си и да станете известни, като надеждна медия във вашата бизнес ниша, като същевременно ще получите по-добра позиция в резултатите от търсачката. Не губете време и започнете свой собствен блог още днес!

Ако тази статия ви е харесала и познавате човек, на който може да е интересна, моля, споделете я и ни следвайте в нашите социални мрежи.

LinkedIn

Twitter

Открили сте техническа грешка? Докладвайте ни като селектирате грешната дума/и и натиснете CTRL + ALT + M. Благодарим Ви!