имейлите ми са в спам

Сигурно се чудите “Защо имейлите на бизнеса ми попадат в СПАМ? Аз не изпращам спам.”. Истината е, че SPAM филтрите и системите не знаят за вашите намерения предварително, те не могат да разберат вашия имейл напълно и в такъв случай те разчитат строго на своите предефинирани алгоритми и наблюдават специфични елементи във вашия имейл.

 

Ще се опитаме да ви дадем няколко съвета как да се справите с този проблем. За да ви бъдем максимално полезни и да обхванем проблема в по-голямата му част, решихме да разделим темата на две части, за да е по-лесно за обработка и прочит. В първата част ще адресираме техническия аспект при изпращане на имейли и как да увеличите шансовете вашите имейли да не попадат в СПАМ папката на получателя им. Да започваме!

 

Проверете за наличието на SPF, DKIM и RDNS записи

Наличието и правилното им настройване е от изключителна важност за това вашите имейли да попадат във Входяща поща, а не в СПАМ. 

SPF записът е технология, която ви позволява да защитите вашия домейн от нелегитимно изпращане на имейли от името на домейна. Да, тази технология не е точно свързана с това имейлите ви да не се маркират като СПАМ, но наличието на SPF запис е добър индикатор и увеличава доверието към вашия домейн.

Ако искате да разберете повече за SPF записите и как да конфигурирате такъв за вашия домейн, то можете да прочетете наша статия: Как да създадем SPF запис?

 

Друг важен запис е DKIM. Това е защитен механизъм, който подсигурява, че вашият имейл не е променен от момента на неговото изпращане до неговото получаване. 

Повече за технологията и как да създадете DKIM запис, вижте в нашия урок: Какво е DKIM?

 

PTR записът (познат още като обратен запис) е специфичен DNS запис, при който запис IP адрес е насочен към домейн име (като A запис, но обратното). 

Какво е PTR и как да приложа такъв запис?

 

Всички тези записи увеличават доверието към вашия домейн/бранд и увеличават шанса имейлите ви да попадат във Входяща поща. Тези три записа се проверяват от повечето имейл сървъри и са съществени при вземането на решение дали даден имейл да бъде маркиран като СПАМ.

 

Уверете се, че IP адреса на сървъра ви не присъства в “черни списъци”

Друг важен елемент, който се проверява, е историята на IP адреса на сървъра, от който изпращате имейлите си. И по-конкретно, дали той присъства в т.нар. “черни списъци” (blacklists). 

Това са специално изградени списъци от IP адреси/мрежи известни с това, че изпращат СПАМ/нелегитимни съобщения. Ако IP адресът, от който изпращате имейлите си, присъства в такъв списък, то опитайте се да го извадите от списъците (delist).

Можете да проверите дали IP адреса на сървъра ви присъства в blacklists, използвайки наличните безплатни инструменти за това в Интернет.

Ние ви препоръчваме да използвате MXToolBox: Mail blacklist checker

 

TLS криптиране на имейлите

Имейлите в световен мащаб се изпращат благодарение на SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) технологията. Тази технология/протокол не е предвиден да бъде криптиран по подразбиране. Съществува друга технология TLS (Transport Level Security), която може да ви помогне да криптирате имейлите си, така че те да не могат да бъдат прочетени от други лица, различни от получателя на имейла. Проверете дали вашето приложение и имейл сървър поддържат изпращането на имейли чрез TLS.

 

Не използвайте безплатни имейл адреси за “From” адрес

Може би сте срещали имейли (например имейл от онлайн магазин, съдържащ информация за вашата поръчка) с подател (“From” адрес) например iamthestore@gmail.com. 

Важно е да знаете, че използването на безплатни имейл адреси (като gmail.com) няма да ви помогне за изграждането на доверие към вашия домейн, а и не изглежда професионално. 

Ако имате собствено домейн име, използвайте го не само за вашия сайт, но и за вашите имейли също. 

Има още няколко причини защо е важно да използвате бизнес домейна си за имейли, които можете да видите в нашата статия.

 

Възраст и репутация на домейна

Възрастта на домейна и неговата репутация са много важни фактори, защото регистрирането на домейн име и изпращането на SPAM веднага след това е честа практика на спамърите. 

Важно е да знаете, че точно както при SEO, при имейлите също има домейн репутация, която е важно да градите и защитавате. 

 

Информацията, която споделихме до момента е важна и поставя основата на вашата добра домейн репутация. Споменатите технологии ще повишат достоверността на вашите имейли и ще намалят шанса те да попаднат в СПАМ. 

Очаквайте част 2, където ще ви дадем полезни съвети за това как да форматирате вашите имейл заглавия, съдържание и какви неща да избягвате във вашите имейли.

Избери услуга и активирай за минути.

Стартирай без риск - предоставяме 30 днeвна гаранция за възстановяване на платената сума.

Започнете още днес