DuckDuckGo

През последните години притесненията на интернет потребителите относно тяхната поверителност неимоверно се покачва. Не е чудно, че търсещите машини, ориентирани към по-добра анонимност, като DuckDuckGo, имат значителен ръст на обема трафик към тях и популярност сред тези, които търсят дискретност, докато сърфират онлайн.

 

Какво е DuckDuckGo?

DuckDuckGo е ориентирана към поверителността търсачка, която Габриел Уайнбърг основава на 29 февруари 2008 г., кръстена с референция към детската игра - Duck Duck Goose.

Тази алтернативна търсачка е по-ориентирана към поверителността на своите потребители от която и да е друга. Тя не събира никакви данни за своите потребители, докато те сърфират в интернет и в същото време показва релевантни на търсенето резултати. Интерфейсът е приятен и изчистен и има само една страница с резултати, която можете да скролвате(превъртате) надолу. Също така има незабавни отговори, които са подобни на featured snippets, които Google показва. Тези отговори идват само от WikiHow и са показани в дясната част на екрана до резултатите.

 

Наистина ли е с по-голяма поверителност?

DuckDuckGo не събира никаква лична информация като IP адрес или други данни за потребителите си и принуждава сайтовете да използват криптирани връзки, когато са налични такива.

Браузърът предотвратява изтичането на информация относно търсенията на потребителите. Може да сте сигурни, че историята на търсенията ви е в безопасност и не може да бъде обвързана с вас по никакъв начин, тъй като браузърът не създава никакви профили за потребителя. Същевременно и IP адреса, от който идва заявката остава неизвестен за DuckDuckGo.

На страницата с политиката за поверителност на DuckDuckGo можете да намерите по-подробна информация.

 

По какъв начин монетизират?

Компанията е изключително печеливша от 2014 г. насам, въпреки че не съхранява или споделя никаква лична информация за своите потребители. Бизнес модела на DuckDuckGo е просто да печелят пари от своите рекламни и партньорски програми за приходи.

Основният им бизнес модел са рекламите въз основа на ключови думи. Рекламодателите в мрежата за търсене наддават за ключови думи, за да се показват рекламите им високо в страницата с резултати. Ако търсите споделен уеб хостинг, е по-вероятно да кликнете на реклама, която съвпада точно с вашето търсене, а не на нещо, което сте разглеждали през последната седмица.

Другият модел за монетизация на компанията е чрез участие в афилиейт програмите на Amazon и eBay, от които получава малки комисионни, след като клиент направи покупка при влизане в тези сайтове чрез търсачката на DuckDuckGo.

 

Основно сравнение между DuckDuckGo и Google

Когато сърфираме в интернет, всички ние разкриваме лична информация, която може да се използва, за да повлияе на нашите решения, без дори да се замисляме. Ето защо трябва да сме наясно как работи търсачката, през която браузваме и как нашата лична информация се съхранява и използва.

Излишно е да споменаваме, че Google е най-голямата търсачка на пазара и тя доминира в Европа и САЩ. Обяснено по най-прост начин, алгоритъмът сърфира в мрежата с автоматизирани обхождащи програми, наречени “crawlers” или “паяци”, след като намери дадена страница, търсачката се опитва да разбере за какво е тя посредством ключовите думи в съдържанието. Това е така известният процес, наречен индексиране, след него идва процесът на обслужване, който определя отговорите с най-високо качество по няколко фактора, които се използват за идентифициране на най-подходящия отговор на заявката на потребителя. (Както можете да видите, няма нужда от събирането на лична информация, за предоставяне на подходящи резултати от търсенето по заявки на потребителите, това поражда много въпроси и съмнения.)

Някои от основните характеристики на Google са потребителските профили, които създава, и бисквитките, които се използват за проследяване на търсенията. Въз основа на знанията за нашето поведение и запитвания, алгоритъмът предполага какви са нашите интереси. Тогава подходящи реклами, свързани с нашите профили, се показват в партньорската мрежа на гиганта и всички негови продукти като YouTube, Gmail, Drive, Calendar и други.

DuckDuckGo работи подобно на всяка друга търсачка, включително Google. За завършване на резултата от търсенето се използва собствен уеб робот - DuckDuckBot и над 400 други източника, включително търсачки като Bing, Yahoo и Yandex, и сайтове за краудсорсинг като Wikipedia. Google работи точно по същия начин, макар и в по-голям мащаб.

Най-съществената разлика е, че DuckDuckGo не съхранява никаква лична информация за своите потребители, включително техните IP адреси, предлагайки най-голяма поверителност на пазара.

 

От какво се отказвате, когато решите да използвате търсачка, с по-висока поверителност?

Използването на Google е наистина удобно. Потребителите могат да създават профили и да се наслаждават на използването на всички допълнителни продукти, които са разработени, за да направят тяхното изживяване приятно и интуитивно, докато сърфират онлайн. Паролите и информацията за профилите им се запазват и не е нужно да се логват отново и отново, докато превключват между YouTube или имейла си. Google Drive е друг чудесен продукт, който позволява на потребителите да съхраняват данни онлайн и да имат достъп до информацията складирана там от множество устройства и т.н. Но всичко това има цена и това е поверителността на потребителите.

 

Какви са ползите от това да използвате DuckDuckGo?

Преминавайки към DDG, вие си връщате анонимността. Няма да бъде възможно вашите търсения и лична информация да бъдат инициирани с вас, тъй като данните ви няма да бъдат събирани или съхранявани. Вече няма да ви преследват реклами от уебсайт към уебсайт, докато сърфирате в интернет, защото в тази търсачка няма персонализирани реклами. Освен това единствените реклами, които ще видите, са тези, свързани с думите за търсене, които въвеждате. Използването на анонимен браузър означава, че няма да се използват повече техники за социално инженерство въз основа на вашите търсения и интереси. Тъй като профилирането и насочването не присъстват в алгоритъма на DDG, всяко търсене с определена ключова дума получава същите резултати като всички останали потребители.

 

Заключение

Ако сте загрижени за вашата лична информация и идеята, че алгоритъмът на Google може да знае твърде много за вашето поведение и вижда всичко, което правите онлайн, е време да започнете да мислите за превключване на текущия си браузър с такъв ориентиран към по-висока анонимност.

Избери услуга и активирай за минути.

Стартирай без риск - предоставяме 30 днeвна гаранция за възстановяване на платената сума.

Започнете още днес